onsdag 24 juli 2024

Klockrike

En av de roligare siterna jag följer är https://www.idrottsplats.se/ som jag sen flera år då och då går in på och inspireras av, och då är det ju extra roligt när det någon gång då och då slumpar sig så att även jag springer på en sådan gammal idrottsplats - även om det i stort sett alltid visar sig att idrottsplats.se redan varit på plats och fotat den. Och precis det var fallet när jag för någon månad sen när jag var ute för att fota den gamla kyrkogården i Klockrike, som är en ort ett par mil ifrån Linköping, och att granne till den var den här gamla idrottsplatsen/fotbollsplanen, som inte ser ut att nyttjas så ofta som det numer då den istället verkar användas mer som en discgolfbana. Och att den redan var fotad och placerad på idrottsplats.se gjorde inte så mycket, det var ett trevligt besök ändå...











Om jag hittat några andra gamla idrottsplatser? Jodå, vill du se sådana här kan du börja med att gå hit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar