Ja, jag vet att jag vid något inlägg om Grebovallen skrivit något om att de här är nog "de sista bilderna som jag kommer lägga upp härifrån", men så någon månad efter det kom det likväl en uppdatering till...Men nu när de verkar kommit igång med det slutgiltiga jobbet tänkte jag att en uppdatering till orkar nog med. Och - nu är det ju egentligen inga rivningsbilder längre då de börjat med de första arbetena för det som komma skall här...
Vid sidan av...
Bilder på det som är på väg att, eller redan gjort det, falla i glömska. Men då och då kommer även andra foton jag tagit hamna här.
onsdag 24 juni 2026
måndag 15 juni 2026
Jordkällare, del 2
lördag 6 juni 2026
Forsaström kvarn
Var under veckan som gick iväg på en liten tur till närbelägna Forsaström och dess lilla hembygdsmuseum och kvarn tillsamman med ett 15-tal medlemmar i Åtvidabergs Fotoklubb, och här nedan är bilderna jag tog den kvällen.
Är det nu så att du som ser det här och som gillar att fota är från Åtvidabergstrakten och skulle vilja lära dig mer om det, träffa likasinnade att t.ex. gå en fotokurs med, bli inspirerad av vad de gör med sina kameror, åka på små fotoresor tillsammans med dessa m.m.. varför då inte bli medlem i klubben Info om klubben, datum för träffarna, kurserna och resorna hittar du på klubbens hemsida htpps://atvidabergsfotoklubb.com.
onsdag 3 juni 2026
onsdag 27 maj 2026
Det blev...
fredag 22 maj 2026
Jordkällare, del 1
Något jag ofta stöter på under mitt ödehusfotande är jordkällare. Och för ett tag sedan när jag än en gång stötte på en sådan tänkte jag "dessa källare som bara för ett par generationer sedan var så viktigt nu är så bortglömda...". Och där och då bestämde jag mig för att när jag hädanefter stöter på sådana, ja, då ska dom banne mig förevigas med ett par bilder och hamna här på "Vid sidan av". Så varsågoda, här kommer den första, en källare som ligger inte alls lång ifrån där jag bor. Och någonstans ska man ju börja, så...
tisdag 5 maj 2026
Utställning Kristihimmelsfärdshelgen 14-16/5 2026
Kristihimmelsfärdshelgen fyller vi, Åtvidabergs Fotoklubb tillsammans med ett antal konstnärer, Gjuteriet/ Åtvidabergs
Kulturcentrum i Åtvidaberg med fotografi, måleri, keramik och annan
konst. Jag kommer själv ha en skärm med bilder där. Dessutom kommer jag
vara "värd" där (det där låter, va...) mellan 12 och 14 den 15:e, kom gärna förbi då och säg hej.
Bilderna efter själva "affischen" för utställningen är lite bilder jag
tog på och runt området kring Gjuteriet och Åtvidabergs Kulturcentrum
för c:a 1 månad sen.


