onsdag 12 juni 2024

Mormorsgruvan - ännu en gång...

Så har jag då gjort ännu ett besök vid Mormorsgruvan, eller Närstads gruvfält som det också benämns som, strax utanför Åtvidaberg. Men den här gången gjorde jag inte besöket där ensam, jag gjorde det tillsammans med medlemmar i Åtvidabergs Fotoklubb. Vädret var perfekt, kanske t.o.m. lite för vackert (stark sol), och sällskapet jättetrevligt, så det sedvanliga fikat som avslutade besöket blev lite uppsluppet då alla var så nöjda med besöket och de bilder som tagits. Jag har ännu inte sett de andras bilder, men här nedan kommer några av mina, och som ni ser på några av bilderna finns det mycket och många gamla stenmurar där. Avslutar med en uppmaning att är du det minsta intresserad av svensk industrihistoria, foto, trevliga utflykter etc. så är ett besök hit att rekommendera!





Fler bilder härifrån som jag tagit genom åren kan du se härhär och här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar