torsdag 2 maj 2024

4:e storstadregionen, del 50

Del 50 i denna serie med bilder från den 4:e storstadsregionen kom till efter ett tips jag fick från en man som då bodde i den mindre av städerna i denna region efter han sett serien "Den tömda gatan", en serie bilder som liksom de här kommer från denna region, ett tips som avslutades med orden "vi bor här själva, och vi måste ha flyttat senast den 31/3 2024!" Alltså ett kvarter med villor där människor bott och levt men blivit tvungna att flytta p.g.a. dessa städers, och järnvägens, utveckling, ett öde som nu alltså drabbade även denna människa med familj.

Och nu, äntligen, har jag då varit i detta kvarter och tagit lite bilder. Och som vanligt blev det ju inte så lite bilder, så det här är en serie som nu under Maj och Juni kommer öka med ett par tre delar till...










Hmm, nu när jag lägger upp dessa bilder är det inte utan att jag tänker på serien "I bostadsbristen Sverige" jag la upp här för lite drygt 6 år sen och som då renderade i lite uppmärksamhet från tidningen Expressen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar