torsdag 7 september 2023

Hedevi, inte Ullevi

Var på en liten tripp i början på veckan till Ullared för att besöka ortens kända varuhus GeKås. Men som vanligt, eftersom jag väl mer är ett sällskap och chaufför på väg dit och hem, blev det en liten rundtur i omgivningen med kameran i högsta hugg efter ett par timmar inne i varuhuset. Den här gången blev det istället för en biltur runt om i omgivningarna, som jag gjort ett par gånger förut då jag t.ex. besökt Svartrå kyrka och Yngredsfors kraftverk, en tur med apostlahästarna runt Ullared. Och då hamnade jag så småningom på ortens fina och väldigt natursköna idrottsplats Hedevi. Och inspirerad av den fina siten idrottsplats.se, som är en av mina favoritplatser på nätet, blev det ett en del bilder på denna fina idrottsplats där Ullareds IK håller till, en klubb som idag spelar så pass högt upp som i div 3 Sydvästra Götaland innevarande säsong (2023). Men de har spelat högre upp, under förra årets säsong (2022) och ett par säsonger innan dess spelade de faktiskt i div 2 Västra Götaland. Bra gjort av en så pass liten ort där det inte ens bor 1000 invånare...! Men nu lite bilder på Ullared och dess Hedevi:







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar