måndag 21 september 2020

Slutlärt

 Men inte slutlekt (följer du den här länken till den senaste av andra nedlagda skolor jag besökt, och fortsätter följa länk därifrån, förstår du snart varför jag skrev "inte slutlekt"). Den här gången gjord jag ett snabbt litet nedslag i min födelseort Hälleforsnäs som ändrat sig en hel del sen den tiden jag var barn och gick i skola där (årskurserna 1-6, 7-9 fick vi allt åka till Flen eller Malmköping för att gå i). Då, på den tiden (tidigt 70-tal), användes skolan lite grann i alla fall, även om det säkert mest var för att byta om till gymnastiken som vi emellanåt hade i det s.k. Barracuda-tältet som låg alldeles intill skolan och ungefär där ortens nuvarande sporthall ligger. Men nu är skolan, som synes på bilderna, stängd och förspikad. Att jag härovan skrev "inte slutlekt" är att de gånger jag åkt förbi skolan är det i alla fall några barn där som leker på skolgården. Och just den dagen jag var där och fotade satt det fyra grabbar på baksidan av skolan, en av dom syns lite grann på en av bilderna, och väntade på att lugnet skulle lägga sig i närområdet så de kunde spela lite fotboll på skolgården.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar