fredag 19 juli 2019

I bostadsbristens Sverige, del 8

Så blev det, faktiskt, ännu ett kapitel i denna serie. Hade väl inte tänkt mig det, men hade vägarna förbi nu i sommar och blev då lite nyfiken om något hänt här. Och jo, visst har det hänt lite, men inte så mycket som jag trodde, några inbrott har det väl varit och ogräset har blivit än mer vildvuxet. Och förstås, så mycket grönare än när jag jag var här senast, då var det slutet av November, nu mitt i sommaren... 
Och så förstår jag att inte ens lokalbefolkningen känner till detta ställe riktigt, när jag gick runt där sprang jag på ett par killar i gymnasieåldern som jag kom i samspråk med. Det visade sig att de nyligen hört talas om det här, så det bestämde sig denna dag att ta sina mopeder och åka ut och titta. Och dom var imponerade! Ett helt bostadsområde nästan hemmavid som står tomt... Tror t.o.m. när jag snackat med dom lite och berättat att jag brukar fara runt på övergivna platser, och att det även finns en grupp på Facebook som heter just Övergivna Platser med över 100.000 medlemmar, att det blev lite sugna på lite urbexande själva och att de numer säkert i alla fall är medlemmar i gruppen.





 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar