tisdag 19 mars 2019

Bakom kontoret

Bilderna jag la ut häromveckan på "Kontoret som inte längre är" har det faktiskt kommit lite respons på, bl.a. frågorna "används det verkligen inte numer?" (alltså någon som kände stället) och "är det verkligen ett kontor?". Kan nog lugnt säga att inte används det där mer. Ja, förutom för den lilla ortens äventyrslystna tonåringar, möjligtvis, som säkert, om jag tror att ungdomar i nedre tonåren gör sånt som vi gjorde i den åldern, använder stället till att då och då ta sig in i för att leta efter något, osäkert vad de letar efter bara? Men en skatt kan ju ligga gömd där - någonstans... Och att det varit ett kontor en gång i tiden tvekar jag inte över, för jag inbillar mig att det varit det "stora" kontoret till den mestadels tömda fabriken som ligger bakom. Och ja, jag vet! Det finns verksamhet i en del av byggnaderna här nedan, så det är inte övergivet fullt ut, men det finns också många oanvända skrymslen och vrår där. Och gamla fabriksområden är väl alltid kul att gå runt och fota i.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar