onsdag 30 maj 2018

Den gamla tvättstugan

Den här gamla tvättstugan, i alla fall säger lokalbefolkningen att den är det, har jag varit sugen att fota sen jag såg en bild av den vid ett möte med Åtvidabergs Fotoklubb för c:a 2 år sedan. Jag frågade då han, som av en tillfällighet också heter Bruno, var han hittat det här gamla fina huset, och fick då en förklaring - som jag tydligen missuppfattade då jag aldrig hittade huset. Men så i år vid fotoklubbens årliga fotoutställning Kristi Himmelfärds-helgen var en annan bild på huset med. Frågade då en annan medlem som var och tittade på utställningen när jag satt värd om hon visste var den fanns. Och ja, det visste hon! Och hon visste också att ge mig en bra vägbeskrivning. Och nu har jag äntligen varit där. Så - tack för den braiga vägbeskrivningen, Ann-Margreth!
Avslutar med att skriva att till hösten, när löven fått sina vackra färger och kanske t.o.m. börjat falla, då kommer jag åka tillbaka hit för fler bilder...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar