torsdag 23 november 2023

4:e storstadsregionen, del 47

Här en liten fortsättning på min promenad utefter den bortglömda allén där man går alldeles intill dessa gamla hus. Och jodå, visst har jag varit här och fotat dessa hus förutFör lite drygt 10 år sedan var jag här förra gången, och redan då tänkte jag att "vad lustigt att bara ha dessa hus stående att förfalla när man så ofta läser att det saknas så mycket bostäder i stan som ligger alldeles intill, inte minst för alla studenter som söker sig hit för att studera". Och tydligen var det någon annan som sett husen (i den lokala tidningen kanske som gjorde ett litet reportage om dessa hus några månader efter att jag varit här och tagit mina bilder?) och tänkt detsamma och då påbörjat en liten renovering, men sen tydligen gett upp. Tänker på det avlånga huset som ser ut att ha ett påbörjat takarbete, men som sedan tydligen, i alla fall ser det så ut på bilderna, avstannat och sedan inte kommer fullföljas...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar