tisdag 11 september 2018

Doverstorp

Läste och såg du mitt inlägg "Sämsta utflykten i år"? Nu har jag hittat dit jag då försökte. Och anledningen att jag då, och som jag nu äntligen gjort, ville besöka det här stället var för att besöka resterna av det här flyktinglägret från slutet av andra världskriget, ett ställe som ligger inte så väldigt långt ifrån där jag bor numer. Tyvärr så är väl stället mer en historisk symbol än ett ställe som är värt att besöka för att fota övergivna byggnader, det är mest grunder till de små hus som en gång stått här som är kvar. Ska inte skriva så mycket mer nu, men är du intresserad av att läsa på mer om stället kan den här siten vara ett bra ställe att börja på.

Förresten, funderar du på rördelen här ovan? Hittade den bland husgrunderna, och då den är från "bruket", AB Järnförädling, i Hälleforsnäs så är den, naturligtvis, självskriven här.





Och så slutligen en liten film gjord av en f.d. arbetskamrats grabbar som har en kanal på Youtube, en kanal de kallar Blacka Tube.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar